יום חמישי, 25 בפברואר 2016

יארצייט של רבי שמואל הורוויץ זצ"ל


יארצייט של רבי שמואל הורוויץ זצ"ל

השבוע בי"ב אדר חל היארצייט של ר' שמואל ב"ר ישעיה הלוי הורביץ (תשל"ב) זצ"ל היה מגדולי אנשי שלומינו דחסידי ברסלב בדור הקודם, התקרב לרבינו ז"ל קודם חתונתו, וסבל בשל כך ממחלוקת עצומה ורדיפות עצומות.

ר' שמואל נסע לאומאן לאחר המהפכה הקומוניסטית במסירות נפש של ממש, ונעצר ע"י הקומוניסטים שחשדו בו בריגול, וכמעט הוציאוהו להורג. בחסד ה' ניצל מהם.

נכדת רבינו זי"ע שרידה לאנ"ש מאומאן שלפני המלחמה, הרבנית שרה גלבך תליט"א, סיפרה כי היתה לה את הזכות הגדולה להכיר את גדולתו של ר' שמואל כשהגיע בשנות העשרים המוקדמות בשנת התר"פ לערך לאומאן לאחר שחצה בגניבה את הגבול מפולין לרוסיה וירו עליו, וניצל בניסי ניסים ממוות בטוח, ר' שמואל התגורר באומאן כשנתיים תמימות, שלשה ראשי השנה. הרבנית גלבך מספרת כי זכתה לראות באומאן את העבודת ה' של ר' שמואל הורביץ זצ"ל, כיצד הוא היה יושב במשך כל היום בקלויז הישן של חסידי ברסלב באומאן ובציון רבינו, באותה תקופה היא הייתה ילדה קטנה והיתה לה את הזכות להביא לו כל יום אוכל שהכינה אמה בעבורו... והתרגשה מכך מאד ואמרה שפניו של ר' שמואל היו נראות כפני מלאך....

בחזרתו מאומאן לארץ ישראל נתפס ר' שמואל וישב בבית הסוהר ונידון לגזירת מוות בתלייה וישב שם כל הפסח ולא אכל כלום כפי שסיפר בימי שמואל, רק מצץ קוביות סוכר ושתה מים בלבד. (וכידוע בכלל חומרותיו המחמירות בפסח) בסוף ניצל בחסדי שמיים ושוחרר בהשתדלותו של הרב קוק, כידוע ביום נצח שבנצח ספירת רבינו זי"ע, ואמר שרק רבינו הצילו...

עסק רבות בהדפסת והפצת ספרי רביז"ל ובהעתקת שיחות מרבי אברהם בר"נ, ייסד את "בית המדרש לתורה ותפילה דחסידי ברסלב" ועבד את ה' במסירות נפש כל ימיו. קורות חייו הלא הם כתובים בספרו "ימי שמואל" בו העלה ר' שמואל הורביץ זצ"ל בכתב יד את סיפור חייו, שם ניתן להכיר את גדולתו וסיפור חייו המרתקים והמטלטלים ביותר שעברו על עובד ה' אמיתי שכל חפצו ורצונו היה להתקרב לדרך רבינו נחמן מברסלב זיע"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה