יום חמישי, 25 בפברואר 2016

האדמו"ר רבי יוחנן סופר זצ"ל מערלוי


בתחילת השבוע בי"ג אדר א' נפטר לבית עולמו זקן האדמורי"ם בארץ ישראל האדמו"ר מערלוי רבי יוחנן סופר זצ"ל שהיה דמות נערצת על ידי המוני חסידים ופטירתו הותירה רבים באבל כבד, האדמו"ר הוא דור חמישי לחת"ם סופר: ר' יוחנן סופר האדמו"ר מערלוי בעמ"ח אמרי סופר, ב"ר משה סופר דיין בערלוי ומחבר שו"ת יד סופר, ב"ר שמעון סופר בעל 'התעוררות התשובה', ב"ר אברהם שמואל בנימין סופר בעל כתב סופר, בן מרנא ורבנא החתם סופר זצ"ל.

ע"פ עדות אחד מתלמידיו, האדמו"ר סיפר בישיבתו כי זכה להיות על ציונו של רבינו נחמן מברסלב זי"ע באומאן. סבו של האדמו"ר, רבי שמעון סופר בעל 'התעוררות התשובה' בן הכתב סופר, אף התגורר בעיר אומאן במשך תקופה ונודע שם כאחד מגדולי התורה.

זכה שהרבה מתלמידיו זכו להתקרב לרבינו הק' (בשבת חנוכה השנה תשע"ו היו באומאן כמנין מתלמידיו מקורבים), חסיד ערלוי שהתקרב לברסלב מעיד כי מדי שנה נהג יחד עם כמה מחבריו לבקש את ברכת רבם לקראת הטיסה לימי ראש השנה באומאן, "הרבי היה מברך אותנו ושולח קוויטל להניח בציון הקדוש. האדמו"ר גם היה בקי גדול בספרי רבינו", אומר התלמיד.

הרה"ח ר' שמואל שפירא זצ"ל התגורר בשכונת קטמון בירושלים בשכינתו של האדמו"ר מערלוי, ואצל חתונת בנו הרה"ח ר' שמעון שפירא שליט"א כיבדו בסידור קידושין.

הרה"ח ר' שלמה מאיר הענדלער שליט"א (מתלמידי ישיבת ערלוי) מספר ל'ברסלב גלובל' שהרה"ח ר' נחמן ישראל בורשטיין ז"ל מחשובי משפיעי אנ"ש שהיה גר בקטמון (היארצייט שלו חל י"ד אדר) היה מגיע לשמחות שהאדמו"ר היה עושה, למשל קידושים של נכדים, והאדמו"ר מערלוי היה מכבד את ר' נחמן כל פעם לשיר, ור' נחמן היה שר 'סימן טוב ומזל טוב' בלחן הידוע ששרים בברסלב את ה'לכה דודי'.

בחודש סיון תשע"ה נערך מעמד 'כתיבת ספר תורה' בבית האדמו"ר שהוכנס לביהמ"ד ברסלב 'שערי חסד' בירושלים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה