יום חמישי, 18 בפברואר 2016

מדוע כל נוסע משלם על כרטיס טיסה מחיר שונה?איפה כדאי להזמין כרטיסים זולים לאומן?

עולם התעופה הוא עולם מורכב ואינו מוכר לרוב הנוסעים, ננסה להסביר לכם איך להוציא את המקסימום מכרטיס הטיסה ולמצוא טיסות זולות לאומן. המידע רלוונטי עבורכם גם אם אתם טסים לאומן לעיתים תכופות, וגם אם אתם טסים רק פעם אחת לאומן בתקופת ראש השנה, זכרו ! "ידע הוא כוח"
מדוע כל נוסע משלם על כרטיס טיסה מחיר שונה?
בוודאי שאלתם עצמכם לא פעם מדוע זה שיושב לידכם במטוס ומקבל שירות זהה, שילם על הכרטיס טיסה שלו פחות ממה שאתם שילמתם. ובכן, הסיבה לכך היא החלוקה של חברות התעופה לתתי מחלקות כירטוס. חברות התעופה משתמשות במערכת ממוחשבת של הפצת כרטיסים המשרתת את סוכני הנסיעות ואתרי האינטרנט השונים, אשר בה חברת התעופה מחלקת את המושבים במטוס לתתי מחלקות, מחלקת תיירים, עסקים, ומחלקה ראשונה, לכל מחלקה מוקצית אות בלועזית.
לדוגמא: מטוס בעל 100מושבים הקיימים במחלקת התיירים, המושבים הללו מתחלקים בהתאם להחלטת החברה לעד 15 תתי מחלקות, כאשר לכל אחת מהן המחיר הוא שונה. ישנן מחלקות המיועדות רק למכירה באינטרנט, או מחלקות המיועדות להמשך יעדים נוספים ולתקופות זמן שונות. בכולן אתם תשבו באותו המושב בטיסה אבל המחיר שתשלמו יהיה שונה. בכל מצב ניתן לחסוך בעלויות רק צריך לדעת איך:
לפני הכל מומלץ וכדאי לרכוש את כרטיס הטיסה לאומן מוקדם ככל האפשר. חברות התעופה מעדכנות את מערכות ההפצה שלהן שנה מראש. אם אתם מתכננים לטוס לאומן בעוד חצי שנה מהיום, אל תחכו לרגע האחרון, משום שהמקומות שהוקצו למחלקת התיירים הזולה ביותר נמכרים במהירות, ולכם יוצע אוטומטית המחיר של המחלקה היקרה יותר. ככל שתזמינו את כרטיסי הטיסה שלכם קרוב למועד הטיסה המחיר יהיה גבוה יותר.
טסים במהלך החגים לאומן? חברות התעופה יודעות על זה. ובהתאם לכך מחירי כרטיסי הטיסה בשבוע שלפני ועד השבוע שאחרי החג יהיו יקרים יותר מבשאר ימות השנה.
כרטיסי טיסה גמישים לאומן
המחלקות היקרות בטיסה הם הכרטיסים הגמישים יותר, ומאפשרים לעשות שינוי כל שהוא או ביטול בחינם או במחיר קבוע, בעוד שבכרטיסי טיסה המוזלים לאומן הם קבועים ללא כל אפשרות לשנותו.  אם לא תשתמשו בכרטיס טיסה כפי שרכשתם בתחילה, אתם תאבדו את הכסף של כרטיס הטיסה לאומן – לכן קחו בחשבון תמיד כמה גמישים אתם צריכים להיות. לסיכום ביניים 1. רכשו את כרטיס הטיסה לאומן מוקדם ככל האפשר לשהייה באומן של בין שבוע עד 3 חודשים, ותמיד אבל תמיד תקראו את כללי הכרטיס טיסה שהחברה נותנת לכם או התעריף באתר חברת התעופה לפני הרכישה.
איפה כדאי להזמין כרטיסים זולים לאומן?
סוכני נסיעות המתמחים בטיסות לאומן.
כדאי לדעת שלמרות שאנו נמצאים בעידן האינטרנט אשר הפכה את סוכני הנסיעות למיושנים, בכל זאת אם אתם טסים לאומן כדאי לרכוש את כרטיס הטיסה לאומן דרך סוכני הנסיעות המתמחים בטיסות לאומן, ויכולים להוזיל לכם משמעותית את כרטיס הטיסה ולתת לכם את כל אפשרויות הקיימות לשהייה באומן. חברות התעופה נותנות לסוכני הטיסות לאומן תעריפים שאותם לא תוכלו להשיג באינטרנט.
אם בכל זאת מצאתם כרטיס טיסה לאומן בזול, תוכלו להשתמש במדריך שלנו ב"אומן שלום" ולמצוא את כל השרותים הקיימים באומן.
כמו כן, סוכן טוב יוכל להתאים לכם את הטיסה לאומן לפי הצרכים שלכם, ולהציע לכם אופציות שחברת התעופה לא תציע לכם, משום שהיא שומרת על האינטרסים של עצמה ותקדם את הטיסות שמשתלמות לה, במידה וקיימת טיסה זולה לאומן, סוכן הנסיעות הוא זה שיוכל לשריין לכם אותו, דבר שאתם לא תמיד תוכלו לעשות בעצמכם.
דבר נוסף שכדאי לדעת לא כל סוכני הנסיעות מבינים את הצרכים של הנוסעים לאומן, לכן כדאי לפנות לסוכני הנסיעות המתמחים בטיסות לאומן, אנו ב"אומן שלום" מביאים לכם את סוכני הנסיעות הטובים  והמומחים בטיסות לאומן.
השוואת מחירי טיסה לאומן
באינטרנט קיימים אתרים רבים המביאים לכם השוואת מחירי טיסות לאומן. אבל גם אתרים אלו עובדים עם עמלות ולכן לא תמיד הם יהיו אובייקטיביים וידאגו פעמים רבות לקדם חברת תעופה אחת על חשבון השנייה.
עם זאת, השתדלו תמיד להשוות את מחירי הטיסה לאומן שהוצע לכם בשלושה מקומות: 1. באתר השוואת מחירי טיסות, 2. אתר חברת התעופה, 3. סוכן נסיעות המתמחה בטיסות לאומן. אתם תופתעו מההפרשים שתוכלו למצוא לאותה טיסה בדיוק.
הטיסות יקרות בזמני החגים? כדאי לבדוק בעוד ערים באוקראינה
כדאי לזכור שהטיסות המבוקשות לנוסעים לאומן ברובם נוחתות בערים מרכזיות באוקראינה כמו קייב, אודסה, בזמני החגים טיסות אלה יהיו יקרות במיוחד עבורכם, כדאי לנסות לרכוש כרטיס טיסה ליעדי ערים מרוחקות באוקראינה בהם המחירים יהיו הרבה יותר זולים. כגון: לבוב, דנייפרופטרובסק, חרקוב, דנייצק, ביעדים אלו, הביקוש אינו שונה משאר ימות השנה, הפחד הטבעי בבחירת יעד לא מוכר, הוא מוצדק והגיוני, עם זאת, ואם אתם יצירתיים ואמיצים, אתם יכולים לחסוך כסף משמעותי בכרטיס הטיסה לאומן, בכל עיר באוקראינה קיים שירות תחבורה ציבורית של אוטובוסים ורכבות לאומן במחירים זולים מאוד, ב"אומן שלום" תוכלו לקבל את כל המידע הנחוץ לכם בהתמצאות בתחבורה המקומית ובקהילות היהודיות בערי אוקראינה השונים.
רק השבוע דיווחנו כי  חברת הלואו קוסט ההונגרית פתחה קו חדש בין נתב"ג ליאסי שברומניה בתדירות של פעמיים בשבוע במחיר של 235 ₪ לכיוון כולל מיסים - מרחק הנסיעה בין יאסי לאומן הוא כ 370 ק"מ  ניתן להשתמש בקווים אלו בקלות ובחיסכון רב בעיקר כאשר מדובר בתקופת ראש השנה בהם המחירים מרקיעים שחקים, אפשרויות הסעה באוטובוסים ומוניות מיעדים אלו לאומן ובחזרה ניתן אצל הספקים המפרסמים באתר 'אומן שלום'  
הסכם 'שמיים פתוחים'
מדינת ישראל והאיחוד האירופי חתמו  על הסכם תעופה משותף בין ישראל לאיחוד האירופי שיהיה מושתת על כללים משותפים. ההסכם מאפשר לכל חברות התעופה באיחוד האירופי להפעיל טיסות ישירות מכל מקום באיחוד האירופי, וחברות תעופה ישראליות תוכלנה מצדן להפעיל טיסות לשדות תעופה בכל אירופה. מטרת הרפורמה היא הגברת התחרות בתחום התעופה האזרחית לישראל וממנה. ברור שהסכם השמים הפתוחים מגביר את התחרות ומוזיל את מחירי הטיסות והוא מאפשר גישה נוחה ליעדים באירופה ובכך גם תורם להוזלה נוספת בעלויות.
הסכם 'שמים פתוחים' הצליח לייצר מחירי טיסות נמוכים יותר מישראל לאירופה וממנה, לפי הסכם שמים פתוחים, מדי שנה למשך חמש שנים, יתווספו עוד ועוד תדירויות של קווי תעופה שונים לאירופה, בשנת- 2018 תוסר מגבלת התדירויות בכל הנתיבים. השנה (2016), תתקיים הפעימה השלישית בהסכם שמים פתוחים, וייפתחו עוד תדירויות לקווים פעילים. בקרוב נראה עוד מגוון חדש של טיסות ליעדי מזרח אירופה וסביבותיה, דבר שיגרום לתחרות גדולה ויביא לירידה ניכרת במחירי הטיסות לאומן ראש השנה.
"לואו קוסט" – טיסות מוזלות לאומן

אחד מהיעדים הנבחרים במסגרת ההסכם הוא קייב, היעד הנכסף לנוסעים לאומן, התחרות יצאה לדרך וחברות התעופה החלו להפעיל טיסות זולות מסוג  "לואו קוסט" בו אתם משלמים תוספת על שירותים המוצעים בחברה כגון: כבודה נוספת, מקום הושבה, וכיבוד, הכל לפי בחירת הלקוח.  בטיסות "לואו קוסט" צפויים לנו שירותים שונים ממה שהיינו רגילים, בטיסות אלו תצטרכו 'להיאבק' כמו באוטובוס על מקומכם במטוס. לא תוכלו לשמור לעצמכם מקום טוב ליד החלון או במעבר. הראשון שעולה למטוס יזכה באפשרויות הרבות ביותר. האחרון ייאלץ להסתפק במושב הפנוי.
אם תגיעו עם ציפיות גבוהות לטיסה, אתם עשויים להתאכזב קשות. טיסות "לואו קוסט" אינן מציעות כלום, למעט מקום ישיבה במטוס. וקצת חמצן. כל מזוודה תעלה לכם כסף, בחירת מושב תעלה לכם כסף, אוכל ושתיה גם יעלו לכם כסף. כל מה שתקבלו הוא רק מושב במטוס. כל תוספת לטיסה תעלה לכם כסף. לכן, מה שאתם יכולים – פשוט תביאו מהבית.
להזמין כרטיס טיסה מוקדם ככל האפשר
החברות מעניקות הנחה משמעותית למקדימים להזמין, במטרה למלא את המטוס. ולכן, כרטיסים לטיסות "לואו קוסט" בסמוך מאוד למועד הטיסה עשויים להיות גבוהים יותר. מומלץ לנסות ולהזמין את כרטיסי הטיסה כחצי שנה לפני מועד הטיסה המבוקש, ככל שזמן ההזמנה יתקרב למועד הטיסה, מחירי הכרטיסים יאמירו למחירים גבוהים יותר.
מחקר שנערך על ידי האתר "Momondo", מצא כי תקופה של 53 ימים לפני הטיסה התעריפים היו הזולים ביותר. ימי שלישי בשבוע הם בדרך כלל הימים הפחות יקרים לטוס. עבור נסיעות בתקופות החמות, הזמינו קדימה ככל האפשר - תעריפי עונות השיא מוזלים רק לעתים נדירות אומרים באתר. חברות התעופה מספקות הנחות באופן לא סדיר, כך שמומלץ לכם להירשם לרשמית התפוצה בדואר האלקטרוני שלהן כאשר הן מציעות עסקאות משתלמות - כאשר משווים תעריפי טיסות, אל תשכחו את התשלום הנוסף על משלוח מזוודה בבטן המטוס, על תשלום בכרטיס אשראי וכדומה".
תרגיל שיווקי של חברות התעופה
בעת ההזמנה המקוונת, תהיו ערים ל'תרגיל' שיווקי שחברות ה"לואו קוסט" מבצעים: הפרדה בין מחיר הכרטיס לבין מיסי הנמל, ההעברות וכדומה. המחיר יכול להיות כמעט כפול כאשר תצרף אליו את התוספות. ויכול להיות שתופתעו לגלות שבזמנים מסוימים חברות התעופה הרגילות מציעות מחירים נמוכים יותר מאשר חברות ה"לואו קוסט".
קרדיט
אומן שלום


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה