יום שלישי, 16 בפברואר 2016

הלוויתו של הב' לוי יצחק אמדדי ז"ל התקיימה מיבניאל, התקיימה לפני בית המדרש 'היכל הקודש' ביבנאל ליל א' בשעות הלילה המאוחרות בהשתתפות משפחתו ובני הקהילה שליווהו למנוחת עולמים לעבר הבית העלמין ביבנאל.

מאות מחסידי ברסלב ביבנאל ליוו בשעת לפנות בוקר (יום שני) את המנוח הבחור החסיד לוי יצחק אמדדי ז"ל שנקטף בפתאומיות בתאונה הקטלנית שהתרחשה אמש בכביש 1, כשקו 402 של חברת אגד שנסע מירושלים לכיוון בני ברק, התנגש במשאית שעמדה בשולי הדרך.

ההלוויה יצאה בסביבות השעה 4 לפנות בוקר מבית המדרש 'היכל הקודש' של חסידי ברסלב ביבנאל לעבר בית העלמין במעלה ההר, שם הונחה מיטת הנפטר בסמוך לקברו של מוהרא"ש ולאחר מכן נערכה הקבורה לקול בכיותיהם של קהל המשתתפים.

הספידוהו: הרה"ח ר' שלמה ברוך בלוי שליט"א ר"י תפארת מוהרא"ש, הרב רפאל מימוני שליט"א, ואבי המנוח הרב הלל אמדדי שליט"א מחשובי רבני קהילת ברסלב ביבנאל.

אביו של המנוח ספד מעל הקבר הטרי: "לוי יצחק, היום בבוקר דיברתי איתך, שאלתי אותך מה שלומך? אמרת לי מצוין. רבותי, אתם יודעים למה הוא אמר לי שהוא מרגיש מצוין? כי היום סידרו לו חברותא מיוחדת שילמד איתו בסדר ג'. הוא היה שבת בירושלים וחזר משם היום לישיבה בבני ברק, אבל הקדוש ברוך הוא רצה שהוא יילך לישיבה של מעלה"

והוא נפטר עם פיאות ועם זקן, הוא נפטר כבן תורה. הוא זכה להיות היום בכותל לפני שהוא נסע, התפלל על זה שהוא יצליח בישיבה. לוי יצחק, תפעל בישיבה של מעלה עבור עם ישראל!".

"מורי ורבותי", הוסיף הרב אמדדי, "אני חושב שכולנו חייבים להתחזק בזמן הזה, חייבים להפסיק עם מחלוקת בכל צד ואופן שהוא. רבותי, אנחנו משלמים קורבנות יותר מדי גדולים! ה' ישמור ויציל, כולנו צריכים להגיד 'אבל אשמים אנחנו'. רבותי, צריכים להתחזק בעניין הזה מאוד, מאוד מאוד. כל אחד שייקח לתשומת ליבו, לראות איך אפשר שיהיה שלום. מחלוקת זה אש, וגם אם מתכוונים לשם שמים זה שורף. חייבים להתחזק מורי ורבותי. אני מודה לכולם שבאו לחלוק כבוד אחרון למרות השעה המאוחרת. הקב"ה יעזור שיהיה בילע המוות לנצח ומחה ה' אלוקים דמעה מעל כל פנים".

ראש ישיבת 'תפארת מוהרא"ש' הרה"ח ר' שלמה ברוך בלוי שליט"א זעק בהלוויה: "איך אפשר לראות גופה של ילד בן 17 ולא לדמוע?! איזה לב יכול להישאר שליו כאשר אנחנו נמצאים בשעה כזו?! לקחו את לוי יצחק להיכלות עליונים, ללמוד תורה בישיבה של מעלה. מי יכול לסבול צער של אבא ואמא שהולכים אחרי מיטתו של בנם, צעיר לימים, כמו פרח שקמל פתאום. היום בבוקר הוא קם, הלך למקווה, הלך לתפילה, כמו למלאות עוד יום של תורה ומצוות, ומחר בבוקר הוא כבר נמצא בגן עדן! רבותי, בואו נקרע את הלבבות שלנו לאבינו שבשמים. אם נתעורר בתשובה אז הנשמה הזו שנלקחה בעוונותינו הרבים עולה מעלה מעלה, והמיתה הזו לא תהיה בחינם חס ושלום. לוי יצחק, לוי יצחק, לך בשלום, לך לרבינו, לך לצדיקים האמיתיים, תעורר רחמים בשמיים ליד כיסא הכבוד, אצל מוהרא"ש הטמון כאן במרומי ההר - עד מתי??!!"

שנקטפה בטרם עת, ואמר: "לוי יצחק, קשה לעכל שאנו עומדים עכשיו על יד הקבר שלך. בברסלב לא נהוג להספיד לכן רק נעורר מעט את הקהל, שנתחזק, שנדע מה איבדנו. אני מדבר עכשיו גם בתור דוד וגם בתור מלמד שלו במשך הרבה שנים, אין מושג איזה פרח הקדוש ברוך הוא קטף פה עכשיו, כל הבחורים יעידו - איזה נעים הליכות, איזה כבוד לרבנים, איזו אהבת התורה. קשה לעכל את זה, 'דודי ירד לגנו' - הקב"ה ירד לקטוף את הטובים ביותר. לוי יצחק, תחסר לנו מאוד מאוד, לכל המשפחה, לבחורים, לכל אנ"ש, אנחנו לא מעכלים את זה. שנזכה באמת ללמוד מהמעשים הטובים של הפרח הנפלא הזה שאיבדנו, כמו שהאבא הרב הלל הזכיר - שכולנו בעזרת ה' נתחזק ונתאחד, שנפיק את הלקח, שהקב"ה לא יקטוף מאיתנו עוד דברים טובים כאלו. מהמובחרים שבחבורה, מהבחורים הכי טובים שלנו איבדנו עכשיו. יהי רצון שהקורבן הזה יהיה באמת סוף ודאי לצרותינו".

אמש סיפרו מכריו של המנוח על בחור חמד שעסק בתורה וחן מיוחד היה נסוך על פניו. "תמיד אמרנו עליו שהוא תלמיד חכם קטן ועדיו לגדולות".

חברו לספסל הלימודים ביבנאל אמר: "הוא היה בחור עדין וצנוע ואהוב על כולם, הוא הקפיד בכבודם של אחרים וכולם העריכו אותו בחזרה. כשהישיבה לא הייתה מסודרת הוא נהג להחזיר כל ספר למקום והיה דוגמה לבחור עובד ה' בתמימות".

חבר אחר הוסיף: "ליבי ליבי, הלב מסרב לקבל. שוק נוראי. אבל לוי יצחק צוחק עלינו מלמעלה, הוא מסודר, הוא ניצל את הזמן. כל רגע פנוי הוא ישב ולמד, הוא הכין לעצמו היכל ענק בשמים, הוא זכה לסיים את התיקון שלו בעולם השקר, ואנחנו מה יהיה עלינו?!".

הכתבה באדיבות: ברסלב סיטי, ברסלב גלובל.
מצו"ב תמונות מהלוויות, קרעדיט: ברסלב live, ברסלב סיטי, ברסלב גלובל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה