יום חמישי, 14 בינואר 2016

הכנסת ספר תורה לביהמ"ד "נועם התורה" לאנדאן

במוצ"ש וארא התקיימה ברוב פאר והדר מעמד 'הכנסת ספר תורה' לביהמ"ד ברסלב "נועם התורה", בהנהלת הר"ר אפרים פעפער הי"ו בלאנדאן.

ספר התורה נכתב ע"י הסופר המומחה מיקירי אנ"ש בבית שמש הר"ר שמואל מאיר אנשין, נתנדב ע"י מתפללי בית המדרש ובני משפחתו של הרה"ח ר' ברוך זילבר זצ"ל, אשר נלב"ע לפני מספר שנים כשהוא מותיר חלל גדול בפטירתו הפתאומית, לאחר שהיה משמש בבית המדרש במשך שנים ארוכות כמגיד שיעור ומשפיע בתורת רביה"ק.

כידוע היה ר' ברוך זצ"ל גאון גדול בנגלה ובנסתר כשרבים מעשירי ונגידי לאנדאן ראו זכות לעצמם לקבוע עמו חברותא בקביעות, כמו כן היה בקי גדול בספרי רביה"ק ואם כל זה היה שפל ברך וענותן כהלל, ומתהלך עם כל אחד כשוה בשוה. במשך שנים קבע את לימודו בביהמ"ד "נועם התורה" במשך כל שעות היום, כשהוא דואג לכל עניני ביהמ"ד, ועד היום מתנהל ביהכ"נ ע"י תלמידו הר"ר ישראל נחמן שימענאוויטש הי"ו, על פי הוראותיו.

תהלוכת ההכנסת ס"ת יצאה מביתו של הנגיד הרב יחזקאל שלאף שליט"א שהיה ידיד קרוב למנוח זצ"ל, בהשתתפות המרא דאתרא כ"ק הגה"צ ר' אפרים פאדווא שליט"א גאב"ד לאנדאן, כשכלל אנ"ש מפזזים ומכרכרים לפני התורה בתוף ובכינור ברחובה של עיר.

לאחר שהוכנס הספר לארון הקודש ואמירת פסוקי לדוד מזמור ע"י הרה"ח ר' אברהם יצחק כרמל שליט"א התקימה סעודת מצוה רבתי באולם מיוחד; במהלך הסעודה נשאו דברים הרה"ג ר' יחזקאל שלאף שליט"א, הרה"ח ר' אברהם יצחק כרמל שליט"א, והרה"ח ר' אפרים גראס שליט"א – ממשפיעי ביהמ"ד. כמו כן התקיים סיום מסכת ע"י נכדו של המנוח הבה"ח יעקב ב"ר דוד זילבר הי"ו.

את הערב הנחה בכשרון רב הרה"ח ר' ישראל יעקב עקשטיין הי"ו – מגי"ש דישיבת "תורת חסד" ומנהל ישיבת "תורת הנצח", אשר העלה את זכרו הבלתי נשכח של הרה"ח ר' ברוך זצ"ל ואת דבקותו ברביה"ק בכל המצבים. הערב הסתיים בריקודים נלהבים כשאברכים מאנ"ש מנגנים בכלי זמר ניגונים מהקיבוץ באומאן, ושמחה עצומה ממלאת את הלבבות על הזכות להמנות על חסידי ברסלב שזכו להתקרב לאור כזה.

חיים זרח אומינער – ברסלב גלובל
קרעדיט תמונות: אנ"ש בלאנדאן, ברסלב גלובל, ברסלב live  .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה