יום ראשון, 10 בינואר 2016

שבת התאחדות ביישוב מצפה יריחו פר' וארא תשע"ו - חבורת "אור הצדיק" איגוד בחורי ברסלב בני חו"ל

רבינו הק' רבי נחמן מברסלב זיע"א כובש את העולם, ואם לא היינו רואים את זה לא הייינו מאמינים מה שקרה כאן השבת פר' וארא תשע"ו ביישוב מצפה יריחו הסמוכה לירושלים, בעת שהתקבצו מעל למאתיים בחורים חסידיים רובם תושבי חו"ל שבאו להתחזק יחד לידע ולהיוודע מאורו הגדול של הננמ"ח.

כמה שנתאר ונצייר את השבת הנפלאה שחוינו לא נגזים כלל, אדרבא תוכלו להכפיל את זה פי כמה וכמה עשרת מונים, וכמובן שאין ביכולת הכתב להביע ולתאר את ההרגשות הנפלאות, ואת ההתעוררות והחיות שקיבל כל א' וא' מהשבת הנפלאה בצילא דמהימנותא, וגם נהיה חייבים להחסיר מהרבה פרטים כי לא היה שייך לאחוז ראש ולהשתתף ולהקשיב ולחוות את כל השיחת החברים הנפלאים בין אנשי הצדיק וכל מה שנכתב כאן היא כטיפה מן הים.

קדמה לשבת זו הכנה של שעות התבודדות ותפילה ע"י בני החבורה הקדושה "אור הצדיק" שח"ו לא תצא תקלה ושהכל ילך כמו שצריך גם בהכנת האכילה והצעת המיטה ובסידור המקום, ושה' ישלח את הדיברים הנכונים בפי המדברים, ובסידור כל הענינים לטובה.

קרוב לכניסת השבת התקבלה הידיעה המשמחת על לידת הבן להרב שלמה מאיר הנדלר שליט"א, העומד בכל עת לימין החבורה הק', ושנזכה לחגוג בצוותא חדא בליל שבת את שמחת השלום זכר.

עם דמדומי חמה בזמן כניסת השבת התאספו כל הקהל הקודש באולם המרכזי, לתפילת מנחה וקבלת שבת. וכמו אש בקמה עולה השלהבת ופורצת מפי הציבור בחיות ובהתעוררות עצומה תפילה בכח כנאה וכיאות לאנשי הצדיק.

באמצע מזמורי קבלת שבת לפני המזמור הבו לה' הושלך הס מוחלט בקהל, והרב  יעקב נתן אנשין שליט"א כארי התנשא לדבר ולהסביר בטוב טעם ודעת את גודל כח הצדיק דאחיד בשמיא וארעא שיודע להלך נגד רוחו של כל אדם, שמצד א' אנו זוכים לקבל מרבינו הק' כזה התעוררות לרצות עוד ועוד להתקדם בעבודת ה', ומצד שני אנחנו מקבלים כזה חיזוק לא ליפול מהמקום הכי נמוך, וכמה יש לנו להודות שזכינו להתקרב לכזה צדיק.

האווירה הקדושה שהורגשה בעת סעודות השבת שהתקיימו באווירה מרוממת ומאוחדת, ומתוך אהבה ודיבוק חברים. כאשר מאכלי השבת שכולו אלוקות הוגשו ברוחב לב ובשפע, כאשר כולם עולים ומתעלים בניגוני השבת שזומרו ברטט וברגשות סוערים.

בשעת סעודת ליל שבת דיברו הרב מרדכי שלום ראזענפעלד שליט"א והרב משה יעקב הורוויץ שליט"א והרב מאיר ראזענבוים שליט"א, שכל א' דיבר בדרך שלו בהתלהבות עצומה מגודל כח הצדיק ומגודל כח ההתאספות ביחד באחוה וברעות, וההתחזקות שכל א' צריך להתחזק בעצות של רבינו הק' ובלימוד ספריו הק', ובפרט בעצת העצות העולה על הכל התבודדות ותפילה.

לאחר סעודת ליל שבת המרוממת התקיימו שבת אחים שנחלקו לג' קבוצות ביחד עם שמחת השלום זכר שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה, קבוצה א' עם הרב יום טוב חשין שדיבר בהרחבה על סוד ההתבודדות והדרך המיוחדת של רבינו איך זוכים לצאת ע"י זה מכל התאוות בנוי ומיוסד על פי תורה נב, קבוצה ב' היה פאנל של שאלות ותשובות בעניני התקשרות לצדיק ובתורת רבינו בהשתתפות הרב יודל דייטש שליט"א והרב איתמר לייפער שליט"א והרב מאיר ראזענבוים שליט"א, קבוצה ג' עם הרב מאיר אלקבץ שליט"א שמסר שיחת התחזקות בתורת רבינו הק' באנגלית.

כשרוממות ק-ל בגרונם פונה הקהל למנוחה קצרה, וכעבור שעות בודדות מתאספים כל הקהל הקדוש שוב בהיכל התפילה לתפילת שחרית של שבת קודש, כשחלק מהמתפללים התפללו כותיקין וחלק בשעה 7:30 וחלק בשעה 9:10 כשאחרי כל תפילה שבו זכינו לשמוע מעט מזעיר מרמזי המעשיות הטמירים משנים קדמוניות.

בסעודת צפרא דשבתא שהתקיימה באוירא מרוממת ומרגשת כשהלב מלא בתודה לה' - ירווין מדשן ביתך ונחל עדניך תשקם. זכינו לשמוע דיבורים נעלים מהרב יודל דייטש שליט"א שהוליך אותנו בערגה וכיסופין על החשיבות של כל יהודי ויהודי באיזה מצב שהוא שזוכים לדעת מזה ע"י התקרבות לצדיק וע"י הרבה תפילה והתבודדות. ולאחמ"כ דיבר הרב יעקב נתן אנשין שליט"א בטוב טעם ודעת שצריך לצאת מהשבת עם הנהגות בחיי היום יום לעובדא ולמעשה, ולהתחיל לעשות קביעות כל יום בספרי רבינו הק' כל א' כפי יכלתו.

לאחר הסעודה התאספו חלק מהמתקבצים לשמוע המשך שיעורו של הרב יום טוב חשין שליט"א בענין הדרך המיוחדת של ההתבודדות של רבינו הק', וכשחלק מהחבורה הקדושה נתאספו לשמוע את הרב חיים צבי ראטענברג שליט"א מבית שמש שסיפר במתיקות את השתלשלות התקרבותו לרבינו הק'.

נהימות של כמיהה וערגה וכיסופים להשי"ת כשהשמש נוטה ללון, בעת שעת פטירת משה רבינו דלית דינין דתקיפין התקיימה סעודת רעווא דרעווין, כאשר בתחילת הסעודה דיבר הרב מאיר אלקבץ שליט"א שיחה באנגלית והסביר באריכות את הענין של הנקודות טובות שיש בכל א' ואת נקודת הצדיק, שזוכים לקבל את זה בשב"ק בשעת הסעודות, אחרי הזמירות זכינו לשמוע דיבורים מהרב שמשון רפאל ארלנגר שליט"א שדיבר באריכות על גודל כח התשובה שאפשר לזכות ע"י רבינו הק', וכמו שהרבי בעצמו אמר שע"י ספרו אפשר להיות בעל תשובה גמור.

במוצאי שבת קודש בסעודת דוד מלכא משיחא דיבר הרב ניסן דוד קיוואק שליט"א על גודל זכייתנו שזכינו לדעת מכזה צדיק ומהעצות הק' שעי"ז אפשר להיות יהודי כשר בתכלית השלימות.

לאחר סעודת מלוה דמלכא התקיים מעמד מיוחד בשירי ערגה וכיסופים עם הרב  ישראל דגן שליט''א כשהוא משלב דיבורים בשפת האנגלית מגודל כח הצדיק, כשלאחמ"כ כל הציבור פצחו בריקודים סוערים להודות ולהלל להשי''ת על הזכות להיות נמנה על אנשי הבעל תפילה  בניצוחו של הבעל מנגן הרב יוסף זאב בראווער שליט''א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה