יום שלישי, 12 בינואר 2016

ברוך דיין האמת: בצער רב התקבלה הבוקר הידיעה על פטירתו של הרב החסיד ר' נחמן זאב אנגל ז"ל מחשובי חסידי ברסלב

בצער רב התקבלה הבוקר מארה"ב הבשורה המרה על פטירתו של הרב החסיד ר' נחמן זאב אנגל ז"ל מחשובי חסידי ברסלב משכונת סנהדריה המורחבת בעיר, לאחר שנזדכך בייסורים קשים מהמחלה הקשה שקוננה בגופו בשנים האחרונות, כשהוא בן 47 בפטירתו. הוא נפטר בבית החולים בארצות הברית שם עבר טיפולים, וארונו יובא לארץ הקודש.

רבי נחמן זאב ז"ל בן הסופר הרב יצחק משכונת 'עזרת תורה' בירושלים, היה מפורסם כמשמח אלוקים ואנשים שקבע עיתים לתורה, ועסק כל העת במצוות החסד. ביתו בשכונת סנהדריה המוחרבת 104 היה פתוח לרווחה, והיה ידוע ככתובת מפורסמת לכל אדם שחיפש בית הכנסת אורחים, לדברי השכנים הרב נחמן היה אישיות משכמו ומעלה, כאשר בני ישיבה היו סועדים אצלו מידי שבת בשבתו, כמו גם אביונים ודלים להם דאג בכל עת מצוא, וכך אף חינך את ילדיו, והטביע את מעשי גמילות החסדים. מכריו מספרים כי התהלך בפשטות כברסלבר אמיתי, הסתיר את בקיאותו העצומה בש"ס ופוסקים בהליכתו הפשוטה, היה תלמיד חכם גדול, רבים היו מתייעצים ושואלים אותו בהלכות שבת לאור בקיאותו העצומה בתחום.

אחד מחבריו של ר' נחמן ז"ל מספר: "שמירת הזמן שלו הייתה מעל ומעבר, אני זוכר שכשפגשתיו לראשונה התפלאתי על הזמן והסדר שלו ונזכרתי בסיפורים שסיפרו על ר' לוי יצחק. השאלה הראשונה שנשאל אדם כשמגיע לבי"ד של מעלה היא - קבעת עיתים לתורה? על ר' נחמן זו לא הייתה שאלה, הוא היה סמל של קביעת עיתים. חמש חברותות ב'דף היומי' היו לו, והוא היה חוזר ומשנן איתן את החומר של 'הדף היומי', ודווקא עם חמש, כי כך צריך - "ללמוד" מחדש עם כל חברותא את החומר. וזה חוץ מלימודיו הנוספים ב'שולחן ערוך' ושאר סדרים.

"היה תלמיד חכם עצום וגדולתו היתה בהסתרתו את עצמו, אהבת תורה שלו ושינונו עם כל ילד את חומר הלימודים הייתה סמל לאיך אבא יהודי אמור להתנהל. זה לא היה רק בשינון פרשת השבוע עם הילדים, זה שיחה יזומה עם הילדים בישיבה מה למדתם היום, זה דרישה לראות את החידושי....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה