יום חמישי, 14 בינואר 2016

לאנדאן מקוננת בחצות...

מלכות הרשעה על בחורי ישראל, הוחלט בהנהלת ישיבת ברסלב "תורת הנצח" בלונדון לייסד מנין לאמירת תיקון חצות בהיכל הישיבה, מידי לילה בדיוק בנקודת חצות. המנין מורכב מאברכים ובחורים מאנ"ש הכואבים את כאיבן של ישראל, ומידי לילה מקדישים שעה ארוכה ליללה ושועה, צעקה ואנחה על גלות ישראל ועל צער השכינה.
מודעה מיוחדת שיצאה מטעם הישיבה מזמינה את כל אנ"ש בלונדון, (מתגוררים כמאה משפחות מאנ"ש המשתוקקים לקיים את עצות הצדיק) להצטרף לחבורה קדושה זו.
יש לציין כי לקראת תחילת הזמן הועמד לרשות הישיבה בסייעתא דשמיא מיוחדת, בית המדרש וחדר אוכל עם מקוה צמוד במרכז השכונה החרדית 'סטמפורד היל', בית המדרש מבודד יחסית מבתי השכונה וניתן לומר בו תיקון חצות כהלכתו בצעקה ואנחה ללא הפרעה לשכנים.
מהנהלת הישיבה נמסר כי הרעיון התקבל בהתלהבות, ומיום ליום מתרבים המשתתפים השמים אפר לראשם ובוכים ומקוננים על חורבן בית אלוקינו כפי שנצטוינו ע"י רביה"ק לעשות. קולות הצעקה והשועה הבוקעים בהיכל הישיבה בחצות הלילה יש בהם כדי להמיס אף לב אבן, ובודאי מעוררים רושם בשמים וממתיקים דינים. לאחר התיקון מוקדש זמן מיוחד ללימוד גמרא עפ"י דברי רביה"ק בתורה ג' – אקרוקתא.
ראש הישיבה הרה"ח ר' משה יוסף גאלשעווסקי שליט"א טען כלפי שומעי לקחו שנתכנסו בהיכל הישיבה בסעודת ההילולא של מוהרנ"ת, כי אף על פי שיש ענין גדול לישן קודם חצות ולהתעורר מהשינה לקראת חצות כפי שאכן עושים תלמידי הישיבה, אך שבעתיים חלה החובה על מי שהוא ער בנקודת חצות ואינו אנוס בשינה, להשתתף בצער השכינה המקוננת על בניה ולא להתעלם משעת חצות בה פתוחים כל השערים, והקב"ה זוכר את בניו שגלו ללונדון ושאר ארצות ומתגעגים לשוב לארץ הקודש בגאולה השלימה לה אנו מצפים ומייחלים קרוב לאלפיים שנה.
לא נותר אלא לעורר עוד ועוד קהלות מאנ"ש לייסד מנינים כאלו ולהמתין לתוצאות שבודאי לא יאחרו לבא, כשנזכה בקרוב לשמוע קול שופרו של משיח בב"א.
חיים זרח אומינער – ברסלב גלובל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה