יום ראשון, 19 באוגוסט 2018

ברסלבר חסיד !

טייערער ברידער ! הארציגער ברידער !
הנקרא על שם הצדיק, ברסלבר חסיד !
הנה אכתוב אליך דברים ברורים כשמלה, היוצאים מהמעיין הטהור בליקוטי הלכות הלכות פרו ורבו
הלכה ה' אות ד', ותן זמנך לכמה דקות לשמוע קריאתו של גאון עוזינו מורה דרכנו ושמחת נפשנו
מוהרנ"ת זיע"א ותדע לנכון להתכונן ולדעת איך להתנהג ולשמוע לקול קריאתו של רבינו הקדוש
הקורא אותנו להתקבץ אצלו על ר"ה, ויערב לך לעד, וזלה"ק:
"כי העיקר המעלה הוא כשנתוסף אל הקיבוץ הקדוש נפש חדש שהיה מתחילה
רחוק כמו שהיה רחוק, ועכשיו קרבוהו לעבודתו יתברך שיתוסף ויהיה נעשה
שכן אל הקיבוץ הקדוש, זהו עיקר שעשועיו ית' כמבואר בזוהר וכו' שזהו
עיקר גדולתו ית'. ועי"ז דייקא מתרבים הבתים עד אין קץ וכו' וזהו שאמר
אח''כ הקבצו ושמעו בני יעקב וכו' ובתחילה אמר האספו, והחילוק בין
אסיפה לקיבוץ הוא כי אסיפה נאמר על אסיפת הקהל שאינם רחוקים
מאד זה מזה כמו אספה לי שבעים איש מזקני ישראל וכו', אבל שם
קיבוץ נאמר על קיבוץ הרחוקים מאד מאד בקצה הארץ וכו' כ"ש אם
יהיה נדחך בקצה השמים משם יקבצך וכו' וכן מקבץ נדחי ישראל וכו'. ועל
כן בתחילה אמר יעקב לשון אסיפה האספו ואגידה לכם וכו', שסבר שעל ידי
האסיפה לבד של בניו הקדושים שכולם צדיקים עי"ז יוכל לגלות ולקרב
קץ הגאולה, אבל השכינה הסתלקה הימנו. ואז הבין שאי אפשר להביא
הגאולה על ידי בחי' אסיפה לבד, דהיינו שיאסוף הצדיקים לבד, כי
השי"ת חושב לבל ידח ממנו נדח. וכל עיכוב הגאולה ואריכת הגלות הוא
מחמת ריבוי רחמנותו על כל הרחוקים והנדחים מאד שצריכין להתמהמה
ולחכות עד שישמעו רחוקים ויבואו ויתוספו על הקיבוץ הקדוש של ישראל
וכו', וזהו שאמר אחר כך לשון קיבוץ, הקבצו ושמעו וכו' שאמר עתה
אני מבין שעיקר הגאולה תלויה על ידי בחי' הקבצו וכו' דהיינו על ידי
שיקבצו הרחוקים מאד הנקראים נדחים, בחי' מקבץ נדחי ישראל וכו'
עי"ז דייקא יתגדל ויתרבה הקיבוץ הקדוש בתוספות שכנים הרבה שהיו
מתחילה רחוקים שעי"ז יתרבו הבתים עד אין קץ שעי"ז יכמרו רחמיו ית'
ויחיש לגאלנו" ובאות ה' באותה הלכה "אבל בחינת מחלוקת קרח ועדתו
מתגבר בכל דור ומתאספים הרבה הרבה לחלוק על קיבוץ הקדוש ולא די
שאינם מוסיפים לקרב רחוקים להשי"ת אף גם אורבים וחותרים בכל כוחם
בתחבולות רבות לרחק הנפשות הרוצים להתקרב אל הקיבוץ הקדוש" ע"כ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה