יום ראשון, 19 באוגוסט 2018

לאחר ציפיה וכיסופים של שנים הופיע הכרך הראשון של "ביאור הליקוטים המבואר"
 
הבשורה מתפשטת אצל חסידי ברסלב כאש בשדה קוצים, ומתקבלת בהתרגשות עצומה: היום שחיכינו אליו הגיע! מהיום נוכל גם אנו לפתוח 'ביאור הליקוטים' ולהבין...
 
הספר נערך ע"י הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א ומעוטר בהסכמותיהם הנלהבות של גדולי וחשובי אנ"ש שליט"א. הכרך הראשון שלפנינו מכיל בתוכו את ההקדמות היסודיות של ביאור הליקוטים, בהם פורש רבי אברהם ב"ר נחמן זצ"ל בעומק עצום את חובת ומעלת העיון בליקוטי מוהר"ן, ודרכי העיון באמצעות הכללים הנכונים, ח"י כללי העיון.
 
מלבד זאת, מכיל הכרך חלקים נרחבים מתוך הספר המסתורי "אמונה בידיעה רוחנית", אשר המחבר אסר להדפיסו בשלימותו עד ביאת המשיח. בכרך זה הובאו החלקים שכבר הודפסו על ידי רבי שמואל הורביץ זצ"ל [השער, ההקדמה, וסימנים ז' וח'] כשהם מפוענחים ומבוארים בבהירות ועמקות נפלאה.
 
כמו כן, מכיל הכרך הוספות נפלאות – מבוא נרחב ומרתק על המחבר וספריו, על מהות הספר ביאור הליקוטים ועל מהדורותיו. כמו כן, הודפסו בו סיפורים ושיחות נדירות ומרתקות, "שיחות השייכות להתורות" שהודפסו על ידי רבי שמואל הורביץ בתוך הספר ביאור הליקוטים שיצא לאור בשנת תרצ"ה, והושמטו במהדורות שלאחריה.
 
כך שכרך זה מגוון ומרתק, ומהווה בית שער מופלא להיכנס על ידו להיכליו הפנימיים של "ביאור הליקוטים" – גם למי שעדיין אינו 'מונח' בתורותיו של רבינו לעומקם. – מצורף פרסום והסכמות על הספר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה