יום שלישי, 25 באפריל 2017

יארצייט של האברך החסיד ר' חיים בן ציון נטע הכהן גראס ז"ל

יארצייט של האברך החסיד ר' חיים בן ציון נטע הכהן גראס ז"ל
 
הלילה כ"ט ניסן חל היארצייט של האברך החסיד ר' חיים בן ציון נטע הכהן גראס ז"ל מחסידי ברסלב תלמידי "היכל הקודש" בעיירה קריית יואל שבניו-יורק שהיה דוגמה חיה של ברסלבר חסיד.
 
האברך היקר ר' חיים בן ציון נטע גראס ז"ל, מחסידי ברסלב בקרית יואל, היה צדיק גדול ועבר עליו הרבה קשיים בחיים, אך למרות הכל הוא היה מתחזק בכל פעם ומדבר אל הקב"ה תמיד, והיה שמח בכל המצוות. כל ימי חייו היה לומד ומתפלל בנחת ובהתעוררות, ולמד את כל התורה כולה בזכות 'סדר דרך הלימוד' שקיבלנו מרבינו הקדוש. למד הרבה גמרא ובכל יום היה לומד ח"י פרקים משניות ומסיים פעם בחודש את כל ה'ששה סדרי משנה'. זכה לסייע בהפצת אור רבינו הקדוש זי"ע בעולם.
 
היה מוכר לחסידי ברסלב בקרית יואל לא רק בשל היותו נקרא בפי כל "ר' חיים בן ציון בן ר' בן ציון", היה מהפעילים והנמרצים בעיר התוססת, פעל רבות למען קהילת ברסלב המתפתחת בעיר, והיה מרושמי שיחותיו של מוהרא"ש שיק זצ"ל, אף זכה להדפיס כמה ספרים מדרשות אלה בשפת האידיש.
 
ר' חיים בן ציון ז"ל היה בנו של הרה"ח ר' בן ציון גראס ז"ל, ונקרא על שם אביו שנפטר בסעודת ה'שלום זכר' לרגל לידתו, אביו ע"ה התמוטט ונפטר בליל שבת עת קיבל את ידידיו ורעיו בשמחת ה'שלום זכר', בתוך הטרגדיה הוכנס המנוח ז"ל בבריתו של אברהם אבינו ויקרא שמו בישראל ע"ש אביו, 'חיים בן ציון נטע', והוסיפו לו השם חיים לאריכת ימים.
 
ר' חיים בן ציון ז"ל היה חתנו של הרה"ח ר' אברהם חיים פארקאש שליט"א מחשובי חסידי ברסלב בקרית יואל, ומייסד של ביהמ"ד ברסלב 'היכל הקודש' בית נתנאל בקרית יואל ברחוב העיס קט.
 
ר' יעקב סלמה, מחסידי ברסלב ביבנאל, סיפר: "הוא היה בעל חסד גדול והיה עוסק במתן בסתר בדרכים מאוד מכובדות. פעם הייתי בקריית יואל ור' חיים בן ציון ז"ל ניגש אלי ונתן לי 1,500 דולר במתנה כשהוא מספר שמישהו נתן לו להעביר לי. לאחר מכן ביררתי ונודע לי כי למעשה הוא לקח על עצמו הלוואה מגמ"ח ואת הכסף נתן לי. בהמשך נודע לי שעשה את זה לעוד כמה וכמה אברכים".
 
על עזרתו להפצת אור רבינו בעולם מספר ידידו ר' אברהם הערש וועבערמאן, מחסידי ברסלב בקרית יואל: "ידידי היקר ר' חיים בן ציון ז"ל זכה לסדר את כל השיעורים של מוהרא"ש זצ"ל מכל השנים, אלו שהיו מצולמים בוידאו ואלו שהיו מוקלטים לקלטות, הכל הוא סידר, וכן עשה את הקונטרסים בשפת האידיש. השתתף באופן קבוע בשיעורי ליל שישי של מוהרא"ש בבנין 'מתיבתא היכל הקודש' בבורו פארק, והיה מתמיד נפלא ולא ביטל את זמנו והיה מחדש חידושין דאורייתא וגמר אין ספור פעמים את הששה סדרי משנה וש"ס וכל הזוהר הקדוש ועוד ועוד".
 
לאחר שלקה בהתקף לב פתאומי ואושפז במצב קשה במשך שלשה ימים בבית החולים, נפטר בדמי ימיו בגיל 36 כשהוא מזוכך בייסורים קשים ומרים ביום כ"ט ניסן תשע"ג והותיר אחריו את רעייתו שתחי' ו-3 בנים יתומים. נטמן 4 שעות בלבד לאחר פטירתו, בבית החיים המקומי בקרית יואל. ת.נ.צ.ב.ה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה